4 skvelé spôsoby, ako zatočiť s bolesťou chrbta

0 40

Žijeme v uponáhľanej dobe a preto sa nemôžeme čudovať, keď nás po návrate z práce prekvapí bolesť chrbtice. Skolióza, lordóza, ale aj obyčajné hrbenie sa spôsobuje nepríjemnú bolesť, ktorá nás privedie až k lekárom. Čo robiť, aby vás chrbát a krčná chrbtica neboleli? Skúste toto.

Bolesti chrbta
Bolesti chrbta

1. Prechádzajte sa počas práce

Ak máte sedavú prácu a takmer celú pracovnú dobu strávite v kancelárskom kresle, mali by ste myslieť na to, že počas pracovnej doby by ste sa mali ponaťahovať, zacvičiť si a hlavne poprechádzať sa. Len pravidelné chodenie pre čaj alebo kávu pomôže vašej chrbtici. Odborníci tvrdia, že po každých 20 minútach by sme mali zmeniť polohu a poprechádzať sa.

2. Vyskúšajte plank

Na internete nebudete mať problém nájsť viacero cvikov na chrbticu. Ale tým najlepším cvikom, ktorý pomáha odstrániť bolesť chrbtice, je plank. Plank nielenže chráni chrbticu, ale pomáha spevňovať svalstvo celého tela – najmä nohy a bruško. Skúste mesiac každý deň po práci plankovať. Uvidíte, že už po mesiaci aktívneho cvičenia sa budete cítiť lepšie, a čo je hlavné, nebudete pociťovať žiadnu bolesť chrbtice.

3. Kráčajte

V dnešnej dobe sa všade vyvážame dopravným prostriedkom. Skúste automobil nahradiť napríklad bicyklom a čo je lepšie, chodievajte peši. Chôdza chráni vašu chrbticu a ešte k tomu vám pomôže vypracovať si pekný zadok (to ocenia najmä ženy). Zapínajte si krokomer a kontrolujte si, koľko metrov ste za deň prešli. Pri chôdzi nezabúdajte na správne držanie tela. Na správne držanie tela nezabúdajte aj pri sedení na jedálenských stoličkách s vysokým operadlom.

4. Schudnite

Za bolesť chrbtice môže čiastočne aj nadváha. Ak sa necítite príjemne a zohýbanie vám robí problémy, skúste pre svoje telo čosi spraviť. Začnite behávať, choďte do fitness centra a skúšajte cviky na spevnenie chrbta, poprípade plávajte. Toto všetko vám pomôže zbaviť sa bolesti chrbta, a to aj bez pomoci silných liekov.

Zanechajte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.