TOP zaujímavosti o spánku, ktoré je dobré vedieť – I.časť

0 45

Kto by nemal rád spánok! Občas, pod vplyvom stresu a množstva práce, si ho však odopierame. A to by sme nemali, pretože od spánku závisí naše zdravie. Prečítajte si prvú časť zaujímavostí o spánku. Okrem iného sa dočítate aj o tom, prečo by ženy mali spať dlhšie ako muži.

Spánok
Spánok

Môžu stromy spať?

Viete, čo majú spoločné ľudia a stromy? Napríklad spánok. Že ľudia potrebujú spať je jasné. Vedci však zistili, že aj stromy počas noci oddychujú a spúšťajú svoje konáre o zhruba 10cm nadol (aj kvety a listy sa v noci zatvárajú). A naopak, pri východe slnka sa konáre dvíhajú, aby boli k slnečným lúčom čo najbližšie a mohla tak prebiehať fotosyntéza v listoch.

Prečo by ženy mali spať viac ako muži?

Ženy vo všeobecnosti potrebujú viac spánku ako muži. Podľa vedeckých výskumov je totiž ženský mozog komplexnejší ako mužský, čo ženám napríklad umožňuje narábať s informáciami až 5krát rýchlejšie ako mužom. Po takejto námahe je preto jasné, že ženský mozog vyžaduje viac času na zotavenie a nabratie nových síl. Takže dámy, máte perfektný dôvod pospať si dlhšie!

Ako sa dá počas spánku chudnúť?

Vedeli ste, že kvalitný spánok má pozitívny vplyv na chudnutie? Vedci zistili, že ak si človek nedopraje dostatočný počet hodín spánku cez noc, jeho telo začne produkovať menšie množstvo leptínu – hormónu „sýtosti“, a, naopak, produkuje viac ghrelínu – hormónu „hladu“. Počas spánku tiež dochádza k tvoreniu somatropínu, čo je hormón urýchľujúci spaľovanie podkožného tuku. Takže ak chcete chudnúť, doprajte si viac spánku.

Prečo deti potrebujú pravidelný režim?

Deti potrebujú pevný denný poriadok a harmonogram. Jasne definovaný režim počas dňa napomáha posilňovať detský imunitný systém, mentálne schopnosti, koncentráciu a schopnosť učenia sa. Deti tiež vďaka tomu dokážu neskôr ľahšie prijímať zmeny a nové situácie. Denný režim napomáha rozvíjať sebadisciplínu a organizačné schopnosti a dieťa sa v praxi učí ako hospodáriť s časom. Zvyk „byť disciplinovaný“ pomáha dieťaťu dosahovať úspechy.

Už čoskoro: TOP zaujímavosti o spánku, ktoré je dobré vedieť – II.časť

 Na záver

4 tipy ako spať tak, aby vás pri vstávaní z postele nič nebolelo.

1. Aby vás nebolel chrbát

2. Aby vás neboleli ramená

3. Aby vás nebolel krk

4. Aby ste ľahšie usínali

Zanechajte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.